fredag den 28. september 2012

Screencast, Google Drev og The Great Gatsby



Jeg har de sidste uger læst 'The Great Gatsby' med én af mine engelskklasser, og jeg er i gang med at slutte forløbet af med et gruppearbejde, hvor eleverne laver en præsentation i Google Drev og efterfølgende optager den med Screencast. Grunden til at eleverne laver præsentationen i Google Drev og ikke i f.eks. powerpoint er, at de kan arbejde sammen i ét dokument, og at jeg samtidig kan følge med i processen og give dem feedback, inden de optager deres præsentation.

Jeg har lavet en opgavebeskrivelse og teknisk guide til eleverne, som kan findes her. Kopier endelig fremgangsmåden til sidst i dokumentet, hvis I har brug for en guide til jeres elever. Hvis I har nogen spørgsmål, så kan I enten skrive en kommentar i dokumentet eller skrive til mig her på bloggen.

Så snart eleverne bliver færdig med deres screencast, skal jeg nok lægge én op på bloggen.

God Weekend

Per

Ingen kommentarer:

Send en kommentar